Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Tartalomjegyzék

A léghajóból való ugrás csupán vakmerő — elsősorban szegény — emberek pénzszerzési lehetősége volt, akik a bemutatókon életük kockáztatásával ily módon Szerettek volna meggazdagodni. Az első ejtőernyős ugrások számos emberi tragédiát okoztak. Így például az angol Robert Cocking, aki 1 837. július 24-én 1 500 méter magasból ejtőernyős ugrást hajtott végre, ejtőernyője azonban néhány méter szabad esés után összecsukódott, és ő halálra zúzta magát.
1852-ben Giffard elkészítette az első kormányozható léghajót, amelynek megjelenésével felül kellett vizsgálni az addigi ejtőernyők használhatóságát. Az álló léggömbnél alkalmazott ejtőernyők ugyanis többé nem feleltek meg, hiszen a légcsavarok okozta légáramlás nem tette lehetővé az ejtőernyő hajótesten kívüli elhelyezését.
Rövid megtorpanás után, 1895 az ejtőernyős technika előrelépésének újabb dátuma. Ekkor Lattemann és Paulus német lég hajósokaz ejtőernyőn olyan tökéletesítéseket hajtottak végre, amelyekkel az ejtőernyő ténylegesen mentőeszközzé fejlődött. Ezt azzal érték el, hogy az ejtőernyőt nem nyitott állapotban szerelték fel

eg-es-fold-kozott-vagott_0009